onsdag 25 augusti 2010

Minne för livet...

Idag så har jag haft en heldag med min mamma! På morgonen så städade vi i 2 olika garderober hemma hos henne.. Jag fick reda på att jag var "tvungen" att vara ledig idag från jobbet (SURT) och mammas kompis fick återbud för hennes besök hos mamma...så vi åkte in till stan! Vi tog med oss alla sopåsar in till soptippen!
Vi bestämde oss för att åka på en utflykt! Vi åkte ut till det huset där mormor/morfar (även mamma och moster) har bott! Mormor och morfar flyttade där ifrån när jag var 10 år så jag har många barndomsminnen därifrån!


Som tur var så var det mammas barndomskompis som köpte gården så vi bestämde oss för när vi ändå var där för att "titta" på huset så kunde vi lika gärna knacka på och hälsa! De hade inte renoverat någonting så det var så konstigt att komma in där! Men det var så uppskattat från min sida att få komma in där igen! Man såg nästan mormor (som dog för några år sedan) framför sig där i köket!



Nu på kvällen så har jag varit iväg och dansat afrikansk dans! Det är jätteroligt! Men nu ska de byta ut den dansen till Sumba istället! :D Ni måste följa med och dansa det någon gång!
Imorgon bitti så ska vi åka upp till Örebro för att gå på Mickes mormors begravning! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar