söndag 14 februari 2010

Göteborgstrippen!

Äntligen hemma från jobbet, äntligen dags att sminka om sig och dra till storstaden!



När vi kom fram så fick vi lite välkomstmys!

Vi drog iväg till en Italiensk resturang som låg vid Linnégatan i Göteborg. För att ta sig dit så skulle vi gå till bussen, ta den och byta till spårvagn! Fy tusan va kallt det var att ta sig till bussen! Det blåser enormt kallt i Gbg kan jag säga! Middagen där var tyvärr en besvikelse. Jag beställde (på ren svenska) tortellini och oxkött. Det hette ju naturligtvis inte så,men ja.. Det visade sig att pastan verkligen SIMMADE i olivolja! Jag fick bokstavligen skaka av oljan ifrån tortellinin för att äta den. (Jag glömde ju kameran dessutom! :P ) Vi var trötta så vi struntade i att det var "fredag i Göteborg" så vi gick till hemköp och köpte varsin godispåse och åkte hem och myste istället!

Dagen efter så vaknade jag runt 08.00 och gick upp på toa, då började jag blöda enormt mycket näsblod! Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen så jag väckte stackars Micke! Blödde så mkt så att jag var tvungen att dusha. BRA start på lördagen! :P

Efter en jättegod frukost med färsktbröd, smoothies och te så åkte vi in till stan och gick på "Femman"! Det enda jag köpte var en ögonskuga ifrån Makeup store. Det blev sushilunch för vår del på slimfood!

Vi hoppade in på Maxi i Alingsås på vägen hem och köpte tacosmys till melodiefestivalen på kvällen. Det enda som va tråkigt var att jag hade/har ont i halsen.

Idag är det alla hjärtans dag och min älskling ska laga mat till mig ikväll har han sagt! :) Själv så köpte jag en skjorta till honom :)

KRAM TILL ER ALLA PÅ ALLA HJÄRTANS DAG!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar