torsdag 17 mars 2011

dag 17. Barndomsminnen

Vart börjar man någonstans?! Hela huvudet är ju fullt av barndomsminnen, vänner, djur ja t.o.m en del lukter!
När jag tänker på kompisar i min barndom så står Christin högst upp på listan! Fast det är nästan mer som en lillasyster! Jag och hon umgicks nästan varje dag sedan jag var 2 år gammal och "lillan" var 1 år. Det var tack vare hennes mamma Anna-Carin kom på att vi 2 kunde vara dagbarn hos varandra! Min pappa var ju bonde så han var alltid hemma! Viket gjorde att jag och christin lekte mycket ute bland djuren!

Christin, Jag och brorsan Johan!
Jag och min egna kalv som jag döpte till Britt efter min söta moster! Ser ni vem som är vem?!
Beijta, Valdrin och Elmaze är några som tillhör min barndom. De bodde hemma hos oss ett bra tag och jobbade med pappa ute på gården! Elmaze bakade färskt bröd nästan varje morgon och jag kan fortfarande känna lukten efter dem!
En av våra hundar Jolanta!
jag älskade att spexa och ha tjejfesten, maskerader m.m! Det gör jag iförsig fortfarande!
Klassen! Jag har haft så roligt i min klass! Jag kan verkligen sakna Gudhemsklass-tiden! MIn favvo lärare Daniel saknas på denna bilden men han kanske vi fick lite senare föresten?!
Klassresan till falkenberg i 5an? var nog bland det roligaste som jag har varit med om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar