torsdag 31 mars 2011

31. Min musikhistoria!


Nu kommer ett inlägg om ett av mina största intressen, nämligen musik!

När jag var 5-6 år (?) så började jag spela fiol hemma hos en äldre man som hette Erik! Han bodde lite för långt bort så efter ett tag så började jag att spela inne på musikskolan i Falköping! Efter ett tag så tröttnade jag och ville byta instrument!

Mamma och jag hittade bara ett gammalt foto på mig när jag spelade fiol!




Sjöng i alla barnkörer/luciatåg som jag fick tag på! En kör var glädjeton! Det var då som jag var med på skiva för första gången! Å jag var så stolt när vi spelade in den tillsammans med en massa andra barnkörer till en samlingsskiva!! Hahaa!

Jag och kompisar har sjungt mkt i kyrkor!

I fjärde klass så började jag att spela piano! Något som jag är riktigt glad över! Min första pianolärare hette Alexander Dumitresco. Han flyttade och sedan fick jag ha olika lärare varenda gång som tur var så fick jag tillsut Per på heltid. (Var nära på att sluta under vikarietiden)

Per är en av mina stora förebilder! Jag är fortfarande glad över att han spelade på min och mickes vigsel!

På högstadiet så började jag spela i band! Det var så roligt!Första bandet hette ingenting andra bandet: "Just add Water" ! Sen blev det nästa band Culm och slutligen Memo!

"CULM" under en musiktävling!

Jag tycker det är kul att testa på nya instrument! Gitarr går "riktigt bra" nu, trummorna går ann men inte ofentligt!


Sen var jag med i "Not Ashamed"! Detta kortet är taget under körresan i stockholm!


Under gymnasiet så gick jag ljudteknik! Det var riktigt lärorikt som jag hade nytta för i banden och under inspelningarna! Men tyvärr så har jag glömt mkt!

Ållebergsgymnasiets/musikskolans kör och sång lärare Ann-Britt Werner hade jag i kör och musik i gymnasiet! Precis alla projekt hon tar tag i blir så ryggigt bra och populärt! Helt otroligt! Hon gör fantastiska kör arr! Även hon är en stor förebild!

En av våra körkonsert affischer!


Under 6 veckor efter gymnasiet så fick jag ett erbjudande att spela på ett kulturcafé i Kina, Kunming på fredagar! Det är nog bland det roligaste jag har gjort! Jag träffade helt underbara vänner där (både svenskar, norskar och framför allt kineser!) Innan jag visste att det var så många svenskar där så hade jag ansvar för både sång /musik men sen så raggade jag med Pauline! Denna fantastiska sångerska! Jag saknar hela gänget! Tyvärr har jag inte träffat dem sedan dess!!!

Det cafét är väldigt populärt och vi fick finfrämat av kronprinsessan Victoria!

Ser ni mitt lilla huvud till vänster om henne! haha!

Jaha, vad mer då?! Jo Culm! Vi hade en replokal i Mullsjö för de andra medlemmarna bodde i Jkp! Vi spelade in en liten demo!






Nu för tiden så är det mest spelningar på bröllop/dop och begravningar! Ofta tillsammans med några kompisar! Kul att hålla igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar