måndag 7 mars 2011

07. Vänner del 1 av 3...

Kompisar från barndommen!
Detta blir ett farligt ämne att berätta om eftersom jag har så många fler än de jag tänker skriva om! Men jag får helt enkelt skriva om dem som jag lekte med mest när jag var liten! Det kommer att komma 2 delar till med tonårskompisar och vänner i nutid!
Jag börjar med lilla söta Christin! Vi träffades genom våra föräldrar som behövde barnvakt åt varandra... (hänger ni med?) När jag träffade Christin så vad jag 2 år och hon var 1 år. Vi träffades nästan varje dag både i och utanför skolan! Vi sov ofta över fast att vi inte bodde så långt ifrån varandra i Tunhem! Eftersom vi har känt varandra så länge så känns hon både som min lillasyster och bästis! När jag skulle gifta mig så hade jag inte så svårt att välja tärna eftersom det är hon som känner mig bäst! Bättre bild kommer senare eftersom vi är lika bra vänner än idag!

Lina träffade jag som 5åring när vi gick i lördagsskolan! Eftersom vi var lika gamla så hamnade vi även i samma klass när det var dags att börja skolan! Efter några år så flyttade hon nämre mig så då blev det att vi umgicks mera! Vi har gjort mycket roliga och "tråkiga" saker tillsammans.. Det jag tänkte på som var tråkigt, var när vi skjutsade varandra på cykeln, vi ramlade och det slutade med att hon fick åka till sjukhuset! Idag är hon mamma och även än idag står vi varandra nära! (mer kommer senare)

Kristoffer och Robin var jag mycket tillsammans med! Eftersom de var 2 coolingar i klassen så hittade jag också på en del bus... Fast de 2 fick alltid ta skiten för det! Christin och Johanna var också med oss mycket! Det roligaste minnet från de är nog när vi och Christin skulle sova över i en husvagn som stog på Kickes gård... På senkvällen så kommer Kristoffers pappa ut och skrämer nästan ihjäl i fönstret!
Johanna och jag träffades i skolan! Vi umgick i samma gäng iklassen! Mitt roligaste minne var ändå när jag skulle färga hennes hår och det blev panikfärgat! Vi umgås nu också dock inte alls lika ofta som förr! Vi kan få lite ryck ibland och ta lite utflykter som t.e.x Ullared!
Helen lekte jag ofta med på helgerna! Hon följde med mig på olika läger som barn! Vi gick även i samma barnkör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar