måndag 7 mars 2011

07. Vänner del 3/3

Precis när jag hade gjort klart detta inlägget så försvinner allting! Så det är bara att bita ihop och börja skriva igen!

Vad vore livet utan sina vänner?! Här kommer en del av dem som jag/vi umgås mest med!


Therse och Emil: Jag måste nog börja säga att jag har nog aldrig hört dessa 2 underbara personer klaga över någonting någongång! Helt otroligt positiva människor som är väldigt generösa mot sina vänner! Jag och Micke spenderar ofta våra nätter hos dem och får god mat och sitter och tjötar, så mysigt! Emil och Micke träffades när de jobbade tillsammans på ett fritids!! Therese hade vi turen att lära känna genom Emil!


Julia och Henrik: Vackra Julia och jag har träffats när vi var små när vi sjöng i samma barnkör men det var efter att hon knallat in på min pianolektion som praktikant som vi började umgås flitigt! Hon hittar alltid på många olika roliga projekt som t.ex när vi satt uppe väldigt sent och sydde om en klänning! Hon jobbar som showartist och på kontoret på ett assistansbolag! En vacker dag så kom hon hit med sin härliga grabb Henrik! Och nu har även han blivit en i våran lilla "familj"! Han jobbar på Vitamin Well och tycker om att träna! Detta har blivit ett par som vi umgås mkt med, ja till och med på gymmet och det är lika roligt varje gång vi ses!


Dano och Hanna: Dano och Micke träffades på jobbet på Mössebergsskolan där Dano jobbar som lärare! Han är en mästare på datorer och sjunger som en Gud! Det går inte att gå på stan med den människan här i lilla Falköping för grabben känner allt och alla!!! Han träffade Hanna som har gjort att vi har haft många härliga spel och myskvällar! Hanna är journalist och är väldigt engagerad i fotboll! Väldigt mysig tjej!
Carl och Therse: Carl och Micke bodde grannar när de bodde i Örebro. Sen flyttade Carl till Göteborg med sin Therse och Micke flyttade hit. I Örebro så var de som ett gammalt gift par och gick som de ville mellan deras lägenheter! Nu försöker vi att träffas allihopa så ofta som vi kan! Therese jobbar som lärare och är en hejjare på att sticka, sy m.m! Vi åkte på en semester i Tyskland/Danmark för snart 2 år sedan och vi hade väldigt roligt!
Stina: Känner ni ju igen! men jag måste bara berätta att vi har åkt på så många roliga resor ihop!!! Bulgarien, Turkiet, Rumänien och Kina!
Lägg till bild Niclas: Honom känner ni ju också igen!
Markus och Lollo: Markus träffade jag genom ett läger och som gjorde att de klaffade både med mig och min man! Saken gjorde sig ju inte sämre att han blev tillsammans med min/mickes andra kompis Lollo! Han läser för fulla muggar
och de bor nu tillsammans i Göteborg! Lollo: Träffade jag på ett annat läger! Hon var med andra gången som jag träffade Micke! (vi bakade bullar och tog en spontantur till Örebro) Hon är fotograf och har vääääldigt snygga skor! Favoritminnen med dem är nog när nog alla helgerna tillsammans i stugorna på Tjörn och Lysekil! Lina: "Känner" ni!
Cissi: En gammal goer klasskompis till mig som jag även har bott granne med! Den "granntiden" var väldigt mysig med många spontana promenader! Hon läser just nu och intresset för sina hästar är stort! Vi har många gemensamma kompisar vilket är roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar