måndag 7 mars 2011

07. Vänner del 2/3

Mina vänner del 2!
Oj vilka umgicks jag med i tonåren-gymnasiet nu då tro?! Får se om jag får med de som jag umgicks med mest i alla fall..
Anna: Detta är min förebild när det gäller mycket här i livet! Framför allt vilka artister som gällde i tonåren! Det var även hon som fick mig att börja att spela piano! Hon är fantastiskt duktig på mat!

Stina och jag fann varandra otroligt bra efter tonårslägret i Broddetorp! Hon var den coola tjejen från Borås! Vi har rest mycket ihop och höres i regel några gånger i veckan på något sätt! Underbar tjej! Stina sjöng i bandet!
Staffan träffade jag också på lägret och han är otroligt begåvad när det gäller musik! Han spelade gitarr och sjöng i bandet!

Stina och Staffan!

Christin: Se förra inlägget.

Robban:Även han är med från lägret och medlem i Culm! HAns plats är vid micken! Han gillar bilar och teknik!


Christin och Robert!


Emanuel: (t.v) Nu kommer "Manne" som är bandets trummis.. Han är även en av medlemmar i dag i de dansade brandmännen från Vara (för er som har sett dem på tv!) Träffades som resten av grabbarna på lägret!

Joel:Vi hade även träffas lite innan lägret via våra familjer! Han är en klok man som har en härlig humor! Han kan de flesta galenskaparfilmerna utantill!

Niclas: Här kommer min bästa killkompis! Förutom bandet Culm där han var gitarrist så har vi även spelat i ett band i Mullsjö/jönköping tillsammans! Det är verkligen en kille som jag kan prata med allt om och lite till! Grabben är verkligen duktig på att fota!

Erik:Grabben med basen i handen! Otrolig musikbegåvad! Har även en sångröst som är att vara avundsjuk på! Även han är en grabb som är som en storebror för mig!

(Detta kortet fotade killarna och gav ett till mig och ett till stina när vi skulle resa bort en längre tid så att vi inte skulle glömma av dem!)

Emanuel, Joel, Niclas och Erik


Nu så kommer ett helt annat gäng! Nämligen Boråskillarna! De träffade jag genom Stina! Emil, Simon,Håkan och Molle! De hade ett härligt band som hette Clas! De skrev sina låtar själva! Tyvärr så träffas vi inte så mycket längre men när vi väl gör det så är de lika goa fortfarande!

Linda: Hon träffade jag i gymnasiet och vi umgicks flitigt under och efter skoldagen! Vi gjorde många roliga saker på lektionerna... T.ex dansat inför hela klassen till olika barnlåtar! En tjej som jag borde träffa oftare men jag är så seg på att saker ska bli av ibland!
Maria: Är ju min söta kusin! (hon har jag ju träffas sen bebistiden och kommer träffa hela livet som tur är) Hon åkte jag till en vecka nästan varje sommar jag var mindre... Hon hade häst som jag tyckte var så söt ändå var jag skraj för den när jag väl skulle rida?! Tur att hon fanns med hela tiden! Denna underbara människan gjorde min fina brudbukett eftersom hon är florist och otroligt duktig!

Lina: Umgås jag ju fortfarande med! (Se förra inlägget)

Johanna:Även Johanna fanns med i bilden i tonåren! (Se förra inlägget)
Julia:Visst är hon vacker! Å denna fantastiska jentan kom in med min pianolärare som praktikant på min pianolektion! (vi har även gått i samma barnkör/kyrka när vi var små men då umgicks vi inte)
Vi började träffas en hel del efter det och hon har blivit en väldigt nära vän till mig! (även hennes familj) Hon är en härlig showartist!

Frida: Vi har träffats via våra familjer när vi var små men har någon gång i tonåren träffats mycket! Vi var altar i en kör båda två och vi verkligen stöttade varandra! Hon höll koll på min text när det var dags för solo! Perfekt! Hon är en härlig människa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar