tisdag 1 mars 2011

1.Presentation av mig...

Josefine Ingrid Elisabeth Gustafsson...

Det är jag det! Jag föddes den 12 april 1986 och är uppvuxen på en gård i Östra Tunhem med min mamma, pappa och storebror Johan.. Just nu så bor jag tillsammans med min man Mikael i en 4a ganska centralt inne i Falköping!
Min mamma Linnéa arbetar som Pastor,min pappa Kalle arbetar som lagerarbetare och min storebror Johan kör taxi. Mikael är utbildad gymnasielärare och arbetar på Katedralskolan i Skara! Just nu så arbetar jag som vikarie på förskolor och träningskolor inom Falköpingskommun!

När jag var liten så var jag faktiskt ett väldigt snällt barn har mina föräldrar sagt... (sen gick det snett, haha) Jag hade gott om kompisar med hade/har en bästis som heter Christin som jag träffade redan som 2åring! Hon och jag blev genast som systrar och det håller i än i dag! (bilder på henne kommer senare) När vi kom upp i skolåldern så umgicks jag mycket med killkompisar! Speciellt Kristoffer och Robin!


Eftersom mamma jobbade mycket och pappa var bonde så åkte vi mycket på korta semestrar (p.g.a. korna) Så vi åkte mycket runt i Sverige och sov i stugor! Det var jättemysigt! Det kan jag sakna även nu i vuxen ålder!


Somrarna bestod mycket av läger! Speciellt ungdomsläger i Broddetorp och i jettene. Det gjorde att jag träffade ett helt underbart kompisgäng som lever kvar fortfarande!


Just detta lägret så fick jag även med några klasskompisar! På bilder är det jag och Johanna!


Detta kortet är ifrån ett ungdomsläger i Broddetorp!


En vacker dag så mötte jag denna underbara varelsen på ett av lägren... Nämligen Stina Wing! Det är ett namn som ni kommer att få stå ut med här i bloggen! Vi har gjort vädigt mycket roligt tillsammans! Bättre reskompis får man leta efter!


Som tur är så ändras ju utseendet med åldern.. Även klädstilen och frisyren! Jag tror knappt att det är någon färg/frisyr som inte jag har testat på!


Nu hamnade jag helt plötsligt på Barn&fritidsprogrammet på Ållebergsgymnasiet i Falköping! Nu i efterhand så känner jag att jag valde rätt för det har lett till många jobb!


När jag var mindre så stog mina tänder åt alla håll! Dessutom så var jag kristen och tjock så jag hade kunnat bli ett riktigt mobboffer men jag hade turen att bli kompis med de tuffa killarna i klassen så det var ingen som vågade reta mig! Efter gymnasiet så blev jag äntligen av med tandställningen!


År 2005 så åkte jag iväg till Kina, Kunming i 6veckor för att spela piano på ett kulturcafe. Det är en av mina härligaste upplevelser i mitt liv! Jag träffade många fina vänner där i Kunming som jag tänker på mycket!


Här är det en av dem... "Xiao chao"


Innan jag flyttade ihop med Micke så bodde jag i en 1a! Det var en lärorik tid i livet! Man fick testa på att vara vuxen!


Ända sedan grundskolan 4:an? så har jag spelat piano... Jag hade väldigt många pianolärare ett tag men tillslut så fick jag den bästa! Genom att jag lärde mig att spela piano så gjorde det att jag kunde börja spela i band, "spela själv" och skriva låtar! Ja till och med spela in låtarna! Nu på senare tid så har jag till och med blivit pianolärare!


När jag var 19 år så träffade jag mannen i mitt liv nämligen Mikael (det kommer mer om honom senare) och det gjorde att vi gifte oss den 4 juli 2009! Det är min livs bästa dag!












Ja det var lite om mig....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar