torsdag 3 mars 2011

03. Mina föräldrar!

Mina föräldrar!
Denna dagen så ska jag berätta om mina föräldrar!
Mamma heter Linnéa Elisabeth Gunnarsson och är född 1955! Hon är uppväxt i Börstig utanför Kinnarp! Hennes mamma hette Ingrid och dog 1999 och hennes pappa heter Bengt. Innan hon gifte sig så hette hon Samuelsson i efternamn! Hon har en lillasyster som heter Britt men de hade även en sommarflicka som kändes som en syster som heter Mona!
Mamma och pappa träffades redan i skolan och har varit tillsammans sedan dess! Linnéa har arbetat med lite av varje! Men de som jag vet om är Pastor, Larmet/Hemtjänsten och Vårdbiträde på Lundsbrunns kurort! Just nu så är hon pastor och har varit så länge jag kan minnas! Det har gjort att istället för att jag skulle vara hos en dagmamma så har jag följt med till hennes församlingars goa tanter! De var världens bästa barnvakter kan jag säga!

Mamma har väldig rolig humor och har genom åren även blivit bra kompis med mina kompisar! Så när min kompis ringer så är det inte alltid säkert att det är till mig! Haha... Jag och morsan har det väldigt roligt ihop! Vi kan hitta på rätt galna grejer som t.ex att åka och lussa för folk tidigt på morgonen...
Pappa heter Karl-Erik, David, Gideon Gunnarsson och även han är född 1955. Han växte upp på några olika ställen men de som jag har koll på är Tunhem (2 olika ställen) och i Ullene. Hans mamma heter Elisabeth och pappan hette Gunnar Karlsson men dog 2001. Pappa har två äldre syskon. Hans bror Lennart är 10 år äldre och syrran Marianne är 5 år äldre.
Det som jag vet om pappa vad det gäller hans arbeten genom åren är Bonde,Vaktmästare på kurorten i Lundsbrunn, Barnskötare och jobbat på värsåsvillan. Nu så arbetar han på Optimera här i falköping! Där trivs han bra! Jag har alltid fått höra att jag är lik min pappa! (tycker ni också det?!)
Eftersom pappa var bonde när jag var liten så var han ju alltid hemma! Så jag var nästan alltid ute och grejade med honom! T.o.m när jag var hemma och var sjuk från skolan, så satt jag med i traktorn fast jag hade feber!
Här är hela min kärnfamilj! Fast nu har ju även Micke och hans föräldrar kommit med i den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar