fredag 10 september 2010

Djupa funderingar!

Här sitter jag och bloggar typ kvart över nio en fredagsmorgon... Vad har jag hunnit göra än så länge tror ni?! Jo, sen 06.30 så har jag hunnit springa upp till toa, kollat på 3 avsnitt av en serie på tv, och fått en färskbrödbit från min man som stack och köpte nybakat bröd och sist men inte minst pratat med min mamma....

Sedan måste jag erkänna att jag har lite funderingar över ett samtal som jag och en gammal poalre hade på F-b som även ni kan tänka igenom....

¤Kan man heta Bo om man är hemlös?

¤Är det rakvatten i ett vattenpass?

¤Eller var det där Saddam badade?Irakvatten alltså?!

¤Om man åker fast i fortkörning...Kan man kalla det för gasolycka då?!

¤I Sverige bor det svenskar, i danmark bor det danskar. Vad bor det i Peru då? Peruker?

¤Finns det telefoner av keramik eller är det lurendrejeri?

¤Om man bränner upp Amerika, blir det bara all aska kvar?

¤om ett par älskar i naturen, blir de uteliggare då?

¤lider kungen av en kronisk sjukdom?

¤Vad får man om man går till kiosken och säger "Mer fanta, pucko!"

¤varför är svenska kyrkan emot lesbiska vigslar? de har ju i alla tider vigt brudpar?

¤kan man kalla fäder som är hemma med barnen, lagar mat och städar för hushållspapper?

¤om man tar in en ren, blir den rumsren då?


Dessa funderingar tåls att tänka igenom ordentligt!

1 kommentar: