söndag 14 mars 2010

Kvarglömd på Preem!?

Nu ska ni få följa min lördag!
Oh vilken UNDERBAR dag som jag och Johanna hade! Dagen började vid 03.50 när klockan ringer. Jag stiger upp och äter en apelsin för att få lite extra energi! Vid 04.30 kommer Johanna och hämtar upp mig och bilen börjar rulla mot Ullared!


En ivrig Johanna som tankar...

Man vet faktiskt aldrig vad som kan hända när jag och Johanna är i farten... Det absolut knäppaste som hände på vägen dit var att en av oss (inga namn nämda :P ) blev akut kissnödig. Tillslut så stannar vi bilen och personen i fråga sätter sig bakom bilen å uträttar sina behov. "Det är ju inga som är ute å kör mitt i skogen så här tidigt ändå liksom". Personen som är kvar i bilen får se att de kommer en mötande bil och börjar försiktigt att ropa "Öh, de kommer en bil". Börjar leta som en galning efter kameran men hittar den ej. Den frysna personen drar snabbt upp byxorna och gömmer sig ännu mera bakom bilen! SKRATT ATTACK!...

När vi väl kom fram 06.40 så fick vi en skitbra parkering och vi åt den nerpackade frukosten!

Vi fick kanske stå i kö i 5 min p.g.a att vi kom dit innan öppningsdags men då passade vi på att hälsa på Boris?! Heter chefen så?! Denna gången var han i "dock format".
Vi gick direkt till klädavdelningen medans det var LITE folk! Och vi hade tur för det blev inte mycket folk förens vi skulle åka hem!
Vi var inne 3 ggr p.g.a lunchrast och lite annat! Vid 11.15 så åt vi världens godaste lunch! Jag åt "Laxplanka" och Johanna åt en "kebabtallrik"
När vi kände oss klara och allt var inpackat i bilen så for vi hemåt. I Svenljunga så skulle vi stanna på Preem för att köpa kaffe till J och frukt till mig! Jag sprang in på toa medans J köpte kaffe. Sen säger hon till mig att" Kan du hålla kaffet medans jag går på toa"... Klart jag kunde och medans jag gick runt där och hämtade frukt så får jag syn på J som går ut och sätter sig i bilen. Jag blev förvånad men efter några sekunder så sprang hon tillbaka på väg in i butiken men vänder till bilen igen, medans jag betalade och var på väg ut! När jag kom tillbaka in i bilen med hennes kaffe så utbrister hon "jag var nära på att glömma av dig där inne på Preem".. JAHA! Där kunde jag alltså varit än idag! :P

På vägen hem så hoppade vi in på Lager 157 men där blev ingenting inhandlat. (butiken har byggs om och är enormt rörig nu fast den är klar) Och sista stoppet innan falköping gjorde vi i Ulricehamn hos våran gamla klasskompis Sofia!
När jag kom hem så åt jag och Micke en god middag innan det var dags att åka och kolla på mitt lilla "hemliga" projekt samt att lämna lite grejer som jag hade köpt åt olika kompisar på Ge-kås.
På kvällen var vi sugna på att hitta på något så vi drog till Skövde och kollade på bio! "Alice i Underlander".Skitbra film tyckte jag medans Micke tyckte att den inte var det?! Som vanligt så har inte vi samma filmsmak Jag var enormt trött och nickade till någon gång inne i salongen! Det var längesen jag var på Bio så därför tyckte jag att det var extra mysigt!
Jag lägger upp bilder på kläderna som jag köpte lite senare! Trevlig helg så länge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar