söndag 31 januari 2010

En VARG!!!!

Vilken skön helg detta har varit!

Fredag: När jag slutade jobbet vid 13.20 så gick jag hem, åt mellis och sedan så åkte vi upp till Örebro! Det var kul att komma upp till svärföräldrarna och hundarna Wilma och Tova! Vi fick en jättegod kycklinggryta med ris till! Vi stannade bara en liten stund denna gång, för vi var på språng!


Vi åkte vidare upp till Avesta för att bo hos Josse och Jocke över helgen! ( I josses föräldrars hus) De bor så mysigt!Vi kom ju alltså dit på fredagskvällen runt 21.00 och på lördag förmiddag så kom de andra 2 värdarna Sandra och My dit! Så det har planerats inför deras bröllop men även så har vi ätit många goda måltider, promenerat och badat i deras bubbelpool! Eftersom jag inte är värd så passade jag på att lata mig riktigt rejält under tiden!



Vi åt en underbar söndags frukost innan jag, micke och Sandra for mot Örebro. Det blev en intensiv färd. Följande hände...



  • Halvvägs så kommer jag på att jag har glömt min handväska med nycklar och plånbok i.

  • Jag får panik och får tag i Jocke. Josses kusinbarn ska ha ett flyttlass från Avesta-Borås och ska snart åka. Så de tar med väskan till Örebro.

  • Vi får bromsa in på vägen för att det är ett djur på vägen längre fram. Det visar sig vara en VARG! Jag har sett en varg LIVE för 1a ggn i mitt liv.

  • En bil står tvärs över vägen.

Ja det var nog det... Den biten gick ganska fort! Vi släppte av Sandra och åkte och åt lunch hos Mickes farmor. Vi stannade där en stund innan vi åkte ut till Mariebergs galleria och Ikea. Detta var tidsfördriv för att få väskan! Vid 17 tiden kom Simon och hans tjej och lämnade min väska! Jätte mysiga båda två!


Vi åkte hemåt med stopp för middag på donken i Mariestad och handla i skövde! Sen var det skönt att komma hem! Det jag har gjort ikväll är att dra bort lite tejp från listerna i tv rummet.


Ska ta lite bilder på väggarna och på sakerna som jag köpte på Mariebergs galleria imorgon och visa för er! Godnatt!!!


1 kommentar:

  1. oj, häftigt med varg!!! Låter som att ni har haft en trevlig helg i alla fall!

    SvaraRadera