måndag 25 januari 2010

Satte hela optimera i arbete!

Nu så äntligen så har "renoveringen" börjat! Här kommer lite före bilder.


Hoppas på att hitta lite snygga secondhand möbler sen här så småningom så det blir rätt stil!


Just nu så känns allting bara utplacerat! Men jag hoppas att det kommer bli bra! Vi har ju inte köpt några gemensamma möbler när vi flyttade hit, utan vi tog bara med oss våra gamla...






Micke skulle iväg till saab för ett återbesök med bilen och jag hoppade in på Optimera där min pappa jobbar. Det här fick jag gjort...
  • Tagit en oljefärgkarta till skåpet

  • Blandade ihop en testfärg till tv rummet

  • Köpte "spillpapper" till golvet

  • Köpte roller m tillbehör...

  • Viktigast av allt, maskerings tejp

Färgblandningen krånglade lite men som tur var så gick det bra tillslut. P.g.a det så var det många som hjälpte till! Otroligt bra service! Jag fick min lilla testburk tillslut och åkte hem och maskerade lite bakom en dörr och provmålade en liten bit. Jag fick ta en liten svamp för jag ville inte förstöra rollern ifall det blev fel färg. Ibörjan så är det ju fel färg innan det torkar och när jag tog kortet så var det precis målat så få inte panik ännu!



Nu så tänkte jag åka iväg till lite olika secondhand medans färgen torkar. Jag är skitnervös för vad Micke kommer tycka om färgen när han kommer hem. Jag får väl byta i värsta fall!

Mitt mål är ju att få rummet typiskt amrikansk med många olika varma färger och få rummet mer hemtrevligt!

4 kommentarer:

  1. det kan nog bli jättebra! Hoppas bara Micke gillar det!

    SvaraRadera
  2. precis en sån färg jag tänkt mig i min hall/sovrum så småningom! riktig snyggt :)
    Är de några secondhand affärer öppna idag? jag ska ut å kika imorgon har jag tänkt...

    kram Evelina

    SvaraRadera
  3. Både Kupan och Bohaget har öppet på dagarna!

    SvaraRadera
  4. precis,det har öppet!Jag stack till kupan å bohaget!Så får det bli pingstkyrkans second hand i morgon! :D

    Det kändes skönt att höra Evis!!! Då behöver jag alltså inte ha ångest innan Micke kommer hem och ser väggen! :D

    KRAM på er

    SvaraRadera