måndag 10 december 2012

Mina Jultraditioner!

Hej!
 
Jag fick en förfrågan om vilka jultraditioner som jag /vi har! MÅnga saker har förändras mot "barndomstraditonerna eftersom släkten har blivit för stor, jag har är gift nu m.m
 
 
Så nu får jag tänka till lite! ^^
 
 
¤ Några veckor innan jul så har jag och Micke gjort ett pepparkakshus! Det är riktigt mysigt och det hör till! Som tur är så blir tålamodet större varje år! (Första ggn som vi skulle sätta ihop huset så skrattade vi så att hela skiten rasade ihop) Haha, inte så smart! Som tur är så har huset blivit stabilare år från år!
 
(Pepparkakshus 2010)
 
 
(Pepparkakshuset från 2011)
(Pepparkakshus 2012)
 
 
¤En vecka innan jul varje år så åker vi till Coop Forum i Skara för att inhandla julmaten!Det är inget speciellt med den affären utan det har har bara blivit en tradition!
 
¤ Hemma hos "oss" (mamma o pappa) så är det alltid pappa som gör knäck kvällen innan julafton!
Just detta kortet är från 2011!
 
 
¤ När pappa är klar med knäcken så är det dags att klä granen!Det brukar väl jag och Micke stå för!
 
Själva Julafton startar med en god frukost! Risgrynsgröt och skinksmörgås!Vid lunch så hämtar/ åker till farmor (olika år)! Efter en jultallrik med henne så hämtar vi upp morfar och då är det dags för julfika med pepparkakor och julgodis lagom till Kalle Anka! ^^
 
Förr när inte släkten inte var så stor så kom alltid min mosters familj till oss/ vi åkte till dem varannan år! Men i år så kommer vi vara hemma och äta julmat och somna, helt proppmätta, framför soffan!
 
Det är min jul det!
GOD JUL!!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar