torsdag 20 december 2012

Livets resa! 04-05

 
Godmorgon!
 
Jag tänkte visa er lite minnen från mitt och Stinas projektarbete 04.05 när vi åkte lastbil till Rumänien! Det är en resa som jag aldrig kommer att glömma!
 
Vi hade alltså varit och sjungt under en lång tid i olika kyrkor för att samla ihop pengar för att kunna köpa saker till fattiga barn/familjer i Rumänien! Samt bo på ett barnhem där och hjälpa till under några dagar!
 
 
En vy över typiska Rumänska hus gemnom lastbilsrutan!
 
 

Efter en lång lastbilsfärd så möttes vi av detta fina barnhemmet när vi väl kom fram! Vi fick se ett förekort innan det byggdes om p.g.a all svensk hjälp! Vilken Skillnad!!!
 
Barnens skola!

 
Vi åkte ut till en ÄNNU fattigare by där vi delade ut leksaker och godis m.m!


 Skolan i den fattiga byn!




En liknande resa vill jag göra om någon gång i mitt liv!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar