söndag 30 oktober 2011

Torsdag- söndag på KSS!

Hej på er!

(För er som är känsliga, hoppa över detta inlägget)



Denna helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Min "helg" skulle sett ut så här:

(Tors: Träna,städa lägenheten ordentligt, förbereda inför personalfest)

Fre:Personalfest hemma hos oss

Lör: Inflytnningfest hos Anna& Andreas m hotellvistelse i jönköping

Sönd: Åka hem och ladda inför en ny arbetsvecka...



Istället....



På torsdag eftermiddag så åker jag och gör ett antal ärenden för att fixa inför morgondagens personalfest och innan jag åker hem så hoppade jag in på Atlantica Joy för att träna en snabbis... Jag styrketränade en stund och sen så kunde jag inte hålla mig från bodyjamen så jag fråga instruktörerna om jag kunde gå efter halva passet... Inga problem! Tack!



Jag hann med en uppvärmningslåt innan jag får PANIK ont i magen, jag viskar till min kompis att jag inte mår bra och försöker komma hem där ifrån...



Väl hemma så sjunker jag ner på sängen och har panikont... Tillslut så ringer Micke ambulansen...De kommer och tar en massa prover... De visste inte riktigt vad de kunde vara men jag fick bestämma själv om jag skulle åka med in till sjukhuset eller vänta o se om det släppte och om de blev värre så fick jag in givetvis o ringa igen... Jag beslutade att bli kvar hemma!?!? Men de skulle jag inte ha gjort för precis när de lämnat oss så börjar jag kräkas!



Micke fick ner mig i bilen och vi for in till akuten på KSS... De kände på magen och antog att de hade med gallan att göra men sedan blev de osäkra p.g.a några prover... Jag fick en voltaren spruta som smärtlindring... Men den hjälpte inte så jag fick en till...



De ville ha kvar mig över natten så jag fick åka till en avd som heter Kava... Vid 03.00 så åker Micke hem och jag sover kvar... Jag hade haft kramp i magen från 18,20-03,40 innan den släppte... Innan jag somnade in helt utmattad vid 04.00 så grät jag mig till sömns...jag var så sur för att allting skulle hända nu, just denna helgen som jag hade sett fram emot så!

På fredagen så var jag vid gott mod eftersom jag var smärtfri men när läkarna hade varit på ronden så ville de att jag skulle göra ett ultraljud för att se vad som var fel i magen...


(Micke, Mamma och Johan har kommit för att hälsa på! TACK för det! )






Inne på ultraljudet så sa tjejen att... OJ! Jag ser varför du har ont... För du har en JÄTTE stor fin gallsten! Aj då... Jag fick komma tillbaka till Kava, där läkarna sa att det vore bra om jag kunde opereras eftersom den var så stor... Och operationen skulle ske i helgen... En stund senare så kommer de in igen och säger att jag får opereras ikväll!


Jag blev nervös och som tur var så va micke där en stund o mamma var med mig på eftermiddagen/kvällen och höll mig sällskap! (Jag har ju varit fastande sedan jag åt mellis på jobbet vid 14.30 på torsdagen) Jag fick dropp hela dagen innan operationen..


Jag sövdes för att de skulle göra en titthåls operation... På uppvaket på fre runt 23.00 så sa de att de hade skickat med en sovenir! Min stora fina gallsten... Jag var ganska veck då så jag vet inte riktigt vad jag svarade...


Lördagen mådde jag inte alls bra, jag kunde inte äta föräns på kvällen... Jag kräktes mkt och de gjordes mycket kontroller.. Jag fick stark smärtlindring i form av morfin...


De sa att jag skulle stanna kvar ytterliggare en natt... Jag hade börjat röra på mig eftersom de sa att jag var tvungen till det... Jag fick panik för att ställa mig upp (på lörd) eftersom jag inte hade ngn mat i kroppen och yr i huvudet när jag skulle stå upp... Tillslut gick det att gå en runda! Tack vare Mickes hjälp...


Jag har fyra titthåls ärr på magen som gör att det gör väldigt ont att förflytta sig! Och ställa sig, lägga sig... (allt där man använder magen d.v.s.) Sitta ner går bra!


Äntligen söndag och efter lunchen så fick jag äntligen åka hem!

Micke hade gjort det jättefint här hemma som en överaskning! T.o.m fönstrena var färdiga!


När jag går så går jag framåtlutad för att gör ont att strecka på sig, vilket gör att jag får ont i övre delen av ryggen i stället!


Många har frågat hur jag mår! Därför skrev jag detta inlägget för att många har undrat....

Tack för att ni finns!

2 kommentarer:

  1. Åh herre Gud!! Du är bra stark du, blev helt förskräckt när jag läste inlägget! Skönt att det fick ett slut och hoppas du får vila upp dig ordentligt nu! Kram Sophia

    SvaraRadera
  2. Tack så mkt Sophia! Så länge humöret är bra så! :) Men jag känner mig som riktigt goer 90 åring! Tack för omtanken bruden! kramar Josse

    SvaraRadera