söndag 27 januari 2013

Tänk att man aldrig tröttnar?!

GODMORGON!
Jag vaknade tidigt idag som vanligt... Så nu sitter jag här i soffan igen!
Det bästa med stunden innan Micke vaknar är att jag kan sitta framför programbibloteket vid tv:n och lyssna/titta på samma grej hur många ggr jag vill utan att någon blir tokig! ^^
Som vanligt så pratar jag ju om "så mycket bättre" och Ugglas version av "Jag och min far"...
 
Den måste ses via programmet för att lyssna på den via spotify är INTE samma grej!
 
 
(text och bild lånad från google)
 
Där borta vid pilen har jag lagt min far
en anonym urna är allt som finns kvar
och den som förstod mig när jag var till besvär
men trots all den kärlek fanns jag ej där
jag önskar jag stannat jag skulle blitt kvar
den sista stunden det borde vart jag och min far
 
Han lärde mig växter och dess namn på latin
om fideikommiss och om borsoasi
men följde med gärna i glammrockens land
tog del av min kunskap om engelska band
allt från joe strammer till johnny mars
stod på agendan då det var jag och min far

jag sakna din humor som var hans sigill
den som la grunden för att jag finns till
som präglat min uppväxt ända fram till idag
som gjort att min son är den samma som jag
jag får ta del av drömmar han har
på samma vis som då det var jag och min far
 
där borta vid pilen har jag lagt min far
en anonym urna är allt som finns kvar
fast jag fann aldrig modet till att säga adjö
trodde nog aldrig att du kunde dö
cirkeln ska slutas det har jag kvar vi ska enas i jorden jag och min far
cirkeln ska slutas det har jag kvar vi ska enas i jorden jag och min far



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar