lördag 26 januari 2013

DRÖMBRÖLLOPET!

 

Här sitter jag i soffan och väntar på att min man skall vakna till liv! Självklart så har jag datorn iknät och tv:n/nyhetsmorgon är på! ^^
 
Jag har suttit och läst bloggar där bl,a 2 av de personerna skall gifta sig! Tankarna och minnena flöda iväg till vårt egna bröllop!
 
Tänk om man skulle kunna få göra detta igen! (Dock då med samma man, haha) Från att ha tankarna att bjuda med den närmsta familjen och låta mamma viga oss i London och i London Eye, (där vi förlova oss) till att få ett riktigt drömbröllop!
 
Det är ju faktiskt bara fantasin som sätter stop för oss eller hur?!
Samt måste man vara motiverad samt målinriktad!
 
Vi kör allt från början! ^^
 
Jag har alltid velat ha en ärmlös brudklänning sedan barnsdrömmen men tyvärr aldrig varit bekväm med att visa mina överarmar!
 
För att få min dröm sann så fick jag börja träna!
 
Och tillslut så blev jag bekväm och fick tag i min älskade brudklänning!!!
 

 
Det gäller ju att ha sina närmsta vänner kring sig i planeringen! Vilket vi hade och som jag är otroligt stolt och tacksam för!

Att utnyttja sina intressen! Mickes intressen är matlagning och min är som ni vet att göra/renovera saker... Så det fick bli matkonservburkar som krukor i kyrkan! Dyrt?! Nej! ^^
 
Det gäller bara att våga och "skita i vad andra tycker om"! TIPS och ìdeér är dock alltid välkomna!
Min fina kusin är duktig florist som hjälpte oss! Hon fick en "dålig" bild skickat till sig på en brudbukett med gigantiska liljor i.. Hon känner mig som person och vet att jag gillar naturella saker! Så hon stylade om dem till en ännu mera "Josefine bukett".... Samt så hade hon dekorerat i kyrkan, vilket var en otrolig överaskning!
 
Blommorna hade Maria plockat i våran farmor/mormors trädgård! (Vilket kändes otroligt mysigt eftersom farmor inte orkade vara med men ändå fick bidra till ett vackert bröllop)

 
Fixa en fotograf som man känner samt har förtroende för! Man vill ju inte ha för stela foton, eller att det finns risk för att fotografen inte var som man hade tänkt sig??! Eller hur!? Min fina vän Niclas Sjölund/ nu Sundemo var dagens bröllopsfotograf!

 
Att välja en frisör där man har varit många gånger förut! Så att man VET att man blir nöjd! Lilla Spa/ Hair och Där blev mitt ställe! Där frisörerna Madelene och Katy jobbade!
 
 
 
 
 
Bröllopskorten togs i Mössebergsparken och i Gudhems Klosterruin!
En liten rolig sak om mina skor! Jag kan inte gå i högklackat! (Speciellt inte ute på ett gärde som vi skulle ha tältet på) Så jag hittade ett par kilklacksskor som jag hade likadana för några års sedan! (Som jag älskade så mycket att jag slet ut dem).. De fanns dock bara i svart!!!! Vad gjorde jag då tror ni!! FÄRGADE DEM VITA så klart! ^^
Här ser ni min brudbukett! ^^
 
 
På grund av olika anledningar så blev inte Londonbröllopet ngt alternativ tillslut..
 
Så vi fick ju som sagt börja om från noll med ideérna! Vi satte oss ner hemma hos mamma och pappa tillsammans med våra föräldrar och slog ihop våra ideér och kontakter!
 
Vart skall vi gifta oss!? Vart skall vi ha festen?! Vart skall de "långväga" gästerna övernatta!?
 
-Vi får väl gifta oss här hemma istället då! Säger Micke... I någon fin kyrka i närheten... (från början ville han inte gifta sig i kyrkan)..
Svärfar kom med ideén att, varför inte ha festen här på gården?
 
 
Eftersom mamma är pastor så har hon mycket kontaker när det gäller kyrkliga grejer! Vilket gjorde att ngn kom på att hyra ett "tältmötes tält"! Pappa frågade hans vänner (som brukar sätta upp det gigantiska tältet) om de kunde tänka sig att hjälpa oss några dagar innan bröllopet!
 
Mina föräldrar har hand om en lägergård i närheten, så de fick ta reda på om den kunde hyras och om det var ledigt bröllopsdygnet!
 
Eftersom vi enbart hade ett tält så fick vi låna ihop bord, stolar m.m att fylla den med.. Så antal bröllopsgäster begränsades via att vi inte fick tag i flera runda bord! haha!
Åter igen ett stort tack till alla ställen/kyrkor som vi fick låna allt ifrån möbler till serviser från!
 
 
Våra föräldrar hjälpte oss jättemycket vilket vi fortfarande är tacksamma för!
 
 
Min bästis/brudtärna Christin samt kusin Maria hade hand om dekorationen i tältet! Att komma in där var så roligt! De hade gjort det så fint!
 
 
 
 
Av någon anledning så hade jag fått för mig att jag ville ha en fyrkantig hög bröllopstårta... Vilket jag också hade sett på någon bild någonstans!?! Vilket jag klippte ur och frågade min pappas kusin Marie-Louise som är bagare om hon kunde "härma efter"! Det skall nog gå svarar hon!
 
Det blev en chokladmousse tårta som jag kan längta till än idag!
 
 
 
 
 
Pappa hade en bekant som hade en limosine så han kollade med han om det fanns möjlighet! Inga problem IGEN!
 
 
 
Något galna ideér kanske, MEN det är en gång som man har chansen att verkligen få sin dröm och sina ideér förverkligade! Så... VÅGA!!!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar