tisdag 31 januari 2012

Intervju med..... Del 1 av 2!

Efter att ha tränat i några år på Atlantica Joy (har dock varit olika namn på träningscentret, men med samma ägare) så har jag verkligen insett att träning är något som betyder väldigt mycket för mig! Det är mycket som skall fungera bra för att man skall ta tummen ur och orka åka och träna efter jobbet! Det gäller då att man trivs med träningslokaler, personal, pass och med harmonin på stället! Det känner jag att jag gör! Personalen (alltså instruktörerna) ger en riktig energi under passen vilket är viktigt! Ägaren för anläggningen heter Åsa Zandelin som startade eget redan som 22 åring!!!! Eftersom jag har hälsovecka på bloggen så passade det ju utmärkt med en liten intervju med en riktig personlig tränare!


Hur gammal var du när du började att träna?! Vilka typer av sporter tränade du då?!(Anledning!?)
Jag började med ridning, fotboll när jag gick i lågstadiet och testade även på kampsport när jag gick i högstadiet. Men kom tidigt på att jag inte var en lagspelare. Jag började med gruppträning när jag var 16 år på Livskällan i Falköping och även under det året gick jag min första utbildning till Aerobic instruktör. (1993).
Vad fick dig att vilja arbeta med träning?!
Växt upp i seviceyrket med eget inom familjen, sen jobbat som konfrancier för modelltävlingar och bartender i flera år att det tillslut blev träning och hälsa var för att det i slutändan var att det blev mitt största intresse samt ger tillbaka så enormt mycket.


Hur kom ideén fram till att starta eget? Motgångar/medgång?!
Jag var anställd from jag var 16 år på ett gym i Falköping,Skara och Lidköping, tillslut bara Lidköping. Hade 16 pass i veckan OCH en massa ideer och framåt anda, tyvärr hade jag en chef som inte förvaltade detta, så då fick det bli eget :). Jag öppnade på min sons 1 års dag, 22 år gammal. Motgångar och medgångar kan upplevas varje dag i en enorm blandning.
Hur ser en dag ut på jobbet för dig?!
En härlig mix av papper, dator jobb, pass och receptionen. Försöker att synas o vara med överallt och inte bli en kontorsråtta :) och jag vill uppleva det våra motionärer upplever. Både det som är bra och mindre bra. Man får fundera och reflektera.
Vad ingår i dina "arbetsuppgifter" som chef..?!.
Jag försöker passa mig för att vara som en chef by the book. Utan låta medarbetare ha ansvarområden där dom får bestämma och fatta beslut oxå. Försöker vara lyhörd för önskemål och hjälpa till med deras utveckling inom vår bransch. Sen har man ju alltid det övervägande ansvaret så klart.


Hur många anställda har du?
29 st några fast, några på timmar.
Vad exakt gör träning med kroppen?!
Vad gör den INTE?. Jag vill gärna se all träning som funktionell dvs att klara min vardag bättre men samtidigt får man ju glädjen , gemenskapen, resultaten, sover bättre, piggare ja en massa goa saker. Kan ju oxå vara nödvändigt efter en skada, olycka och sådant. Som en tant sa till mig en gång då jag frågade varför hon tränade (89år bör tilläggas). "-Jag vill kunna bära hem min Ica kasse själv." Hon ville vara oberoende av andra och klara sig själv.
Vilken typ av träning är din favorit?!
Gruppträning och målinriktad gymträning. 
Fortsättning följer....
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar