tisdag 31 januari 2012

Intervju del 2


Om man vill träna styrka resp. motion vilka pass är bäst enligt dig då?!
Finns ju en massa bra att välja på idag i utbudet i landet.
Man får välja det man själv tycker är roligt och ger mig det resultat jag vill ha. Man behöver ju inte börja med karate för att vänninan tycker det är jätteskoj. Kanske inte alls passar mig :) .
Från vårt utbud rekommenderar man ju varje dag, men då ligger det oftast lite mer bakom. Motionären kanske har ett mål att springa ett lopp eller en golftävling, tävlingsryttare, fotbollslag m.m. Eller man har en plan för viktmål, styrkemål, konditionsmål. Jag försöker dock alltid rek att man försöker träna både och.

Vilka pass har/är du instruktör i?
Oj utbildad inom allt (inte alla LM klasser) men inom spinning, box, PSI, step, aerobic, power yoga, afro power dance , power hour, personlig tränare m.m. m.m Just nu instruerar jag i ZUMBA, Linedance, styrka. Vilka egenskaper skall man ha som en bra instruktör?!
Lyhörd, engagerad och gilla magi :) . Jag brukar säga att vi är i underhållningsbranschen. Vi ska underhålla motionärer, så att man går hem med en härlig träningskänslakänsla i kroppen. Man ska klappa sig själv på axeln efter mina pass iaf och säga till sig själv" det här gjorde vi bra"
Vad är bra att äta/dricka i samband med träning?! Innan/efter?!
Ja inte utesluta något ur kostcirkeln först och främst.
Men se till att man inte äter för tätt inpå kanske, så det ligger "ivägen" i magen under tiden.
Och äta direkt efteråt och sen ett "större" intag inom 90min. Sen att krångla till det för mycket tycker jag man överlåter till elit, tävlande m.m. Men för oss motionärer se till att hålla det enkelt. Är jag jättehungrig innan så tar jag givetvis ett lättare mellanmål. Försöka få i sig 2-2½ l vatten per dag. Dom vanliga hälsorek.


Vilken är den vanligaste frågan du får om träning!?
Vad man ska äta efteråt ! :)
Vad är det roligaste med ditt jobb ?
Att kunna erbjuda ett aktivt liv och säkert en massa roliga minnen i salarna, gymmet och receptionen.

5 snabba!
Spinning/cykla utelöpband/gymm
dans/step up
simma/promenera
pass
/arbeta "bakom kulisserna" i företaget!

 
TACK så mycket för intervjun Åsa!

Vill ni veta mer om Atlantica joy klicka här!!!

2 kommentarer:

  1. Ååh, nu längtar jag ännu mer tillbaka till Er på gymmet!! =)

    SvaraRadera
  2. Vi som tränar saknar dig med!!!!Du får komma dit och hälsa på ju!!! <3

    SvaraRadera