måndag 26 juli 2010

Semester och livet!

Nu har vi kommit hem ifrån 3veckors resande... Men nu tar vi det i tur och ordning :)
Första helgen spenderade vi uppe i avesta där våra vänner Joakim och Josefin vigdes. Jag var stolt över min man som gjorde ett jättebra jobb både som bestman och värd!

Tisdagen efter så åkte vi till London i 9 dagar! Där bodde vi nära Paddington station i ett hotell som hette Royal Eagle. Hotellet låg nära både Hyde Park och shopping så det var perfekt!



Denna gången i London så skulle vi bara ta dagarna som de kom! Alltså ingen stress utan bara va... Här ligger vi på gräset under London Eye där vi en gång förlovade oss....Denna gången så var det inte lika romantiskt för en fågel pissade på mig 2 ggr!

På torsdagen så åkte vi tåg till Paris och tog en heldag där. Vi åkte en turistbuss tur så att vi fick se så mycket som bara gick!
Troligen så är det bara vi två som är intresserade av Paris...Bussen var helt tom från början...Tyvärr så blev det värre efter en stund!!! Jag hade det helt underbart på bussen! Det var lika roligt att kolla på sevärdheterna som att reta Micke och byta språk i hans guidhörlurar!Första riktiga stoppet blev triumfbågen!! Här kör folk som IDIOTER!

Nästa stopp blev Eifeltornet där vi gick upp och Louvren...



Trots att det var rea på den dyra kända affären Harrods så gjorde jag nästan alla mina inköp på Primark!




Jag köpte föööör mycket som vanligt men eftersom jag vet att några av er vill se kläderna ´m.m så får jag visa dem här i morgon kanske!


När vi kom hem ifrån London så åkte vi ner till Skåne och hälsade på Julia och Henrik! De har ett jättemysigt hus i österlen! Vi har det alltid så roligt med dem! Vi åt gott, va på picknick på stranden och åkte båt!


Vi stack vidare till Helsingborg och tog en snabbis över till helsingör... Innan vi åkte mot småland och hälsade på Joakim och Josse i deras torp! Jätte mysigt långt inne i den småländska skogen!

Sen var det dags att åka ner till Österlen igen och gå på bröllop! Denna ggn så var det våra fd grannar som skulle gifta sig! Jag och goa Madde hade fått äran att sjunga/spela på vigseln!


Vi åkte via Malmö och väskusten och sov sista natten i Möndal innan det var dags att åka hem...

Vad har ni gjort de senaste veckorna?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar