lördag 11 december 2010

Älskade Indien!

Nu sitter jag och Micke inne i våran soffa här hemma i falköping! Tänkte berätta lite om Mumbai!

Bilderna kommer lite i ordning men det får ni ta för jag har inte orkat sortera dem än! Vi åkte ju alltså till Indien, Mumbai den 30 nov och kom hem idag 11 dec.

Här kommer först några klänningar som jag köpte! Det är billigt i Indien så man får passa på!



På vägen till Indien så åkte via Köpenhamn och Dubai! På flygplatsen i köpenhamn var det mest stressigt så vi hann inte kolla så mycket där!

Men i Dubai hade vi 4 timmar! Som tur var så fanns det bra med shopping! Vi har en tradition att alltid köpa med oss julpynt när vi åker utomlands så jag passade på med 2 vinröda toffsar!


Dubais flygplats var enormt häftig! De hade fixat in palmer därinne!

När vi väl kom till indien så möttes vi av en enorm värme! 30grader? Och en massa taxibilar! Vi tog en taxi som skulle ta oss till hotellet. Han slängde upp våra väskor på taket, band ett snöra om och körde som en galning! Han tog en genväg genom slummen. Rätt som det var så stannande han, stack från bilen och kom tillbaka efter 2-3min? Undertiden har var borta så kom det fram en tiggare till bilen! Lite otäckt tyckte vi när allt vårt bagage var PÅ bilen!

Våran lilla taxibil!

Så här kan det se ut på en vanlig gata i Mumbai!

När vi väl kom fram till vårat hotell så blev vi varmt välkomnande! Personalen var jättetrevlig och hjälpte oss med allt och lite till...


Eftersom vi inte hade sovit på ett helt dygn så kollade vi oss lite om i kvarteret bara innan vi gick och upp och kollade på...


våran underbara takterrass! Som vi avslutade varje kväll på!
Är enormt trött nu eftersom vi inte har sovit på ett dygn och lite mer så jag kommer att lägga in mkt mera om Indien efter hand!!! godnatt! (i mitt huvud nu så är väl kl 02.00 eller ngt sådant!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar