lördag 29 juni 2013

Hård start på semestern..

Igår så gjorde jag ju min sista dag på jobbet innan semestern och mammaledigheten...

När jag kom hem så var jag konstigt trött?! Kanske för att man släppte allt och slappnade av?! Jag vet inte?!

Det var bara att tagga om för vid 18.30 så skulle Christin och Isak komma för att åka med oss och fira ledigheten på restaurang Mangos i Skövde...

18.20 så får jag ett telefonsamtal från mamma... Jag märker med en gång att ngt är fel alltså något har hänt... Jag får då veta att en nära släkting till oss har ramlat ihop och avlidit av hjärtat... En person som står våran familj varmt om hjärtat och som hade många år kvar att leva! (med tanke på åldern) 

Tårarna rann och Micke ville ringa och avboka Skövdetrippen men jag envisades med att åka ändå...

Jag försökte torka mina tårar och sedan gå ut till bilen och så for vi till Mangos och åt 2 rätters. Som tur är så är ju Christin och Isak som en familj så det var skönt att sitta och prata med dem! 

Tack för det!


Vid halv tio imorse så kom Stina på frukost under en timme och vi hann med att prata lite! Skönt! Så kul att hinna träffas en snabbis i alla fall!
När Micke kom upp så åkte vi ut till mamma och pappa och bara var och pratade igenom olika praktiska saker! Skönt att ha en familj där man håller ihop och kan samtala om jobbiga situationer!

Det gäller att uppskatta livet medans vi lever... Efteråt blir det svårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar