torsdag 2 juli 2015

Tacksam gumma

Sista kvällen i London så åt jag å Micke på pizza hut vid bayswater..

Vi åt sent så jag åt fort som en gris å orkade inte upp pizzan utan det blev 2 bitar över. Vi hade världens sötaste gubbe som servitör som var väldigt mån om Micke?!?

Det var en pizza som hade blivit felbeställt som han kom med till oss! 

Jag bad om en kartong och tog den som doggybag... För en bit bort på gatan så satt en "riktig uteliggare", en gammal gumma som jag ville ge den till! (Hade gått förbi och hälsat på henne tidigare under dagen)!

Vi letade upp henne och gav henne kartongen med pizzan + mina 2 bitar i.. Hon sken upp som en sol och började storäta! 

Jag ligger nu i sängen och tänker på den glädjen i henne som bara spred sig! Glädjen när hon vinkade glatt när vi gick förbi senare på kvällen... Tänk vad glad en människa kan bli över en pizza... 

Hade jag kunnat så hade jag här med börjat spara å frysa in Alla rester i någon månad och rest tillbaka till tanten!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar